Tuesday, February 25, 2014

Judicialización del Rap/ Hip Hop music en USA



Charis E. Kubrin (University of California), Irvine, and Erik Nielson (University of Richmond))
“Rap on Trial”
Race and Justice, An International Journal
Shaun L. Gabbidor Editor (Penn State Harrisburg, USA)


In criminal proceedings across the U.S., rap music lyrics are being introduced as evidence of a defendant’s guilt. In this essay we draw attention to this disturbing practice, what we call “rap on trial,” and explore its context, describe its elements and contours, and consider its broader significance. We first offer historical context, demonstrating that although the widespread use of rap lyrics in criminal trials may be a relatively recent phenomenon, it resides within a long tradition of antagonism between the legal establishment and hip hop culture, one that can be traced back to hip hop’s earliest roots. We then offer examples of recent cases in which rap music has been used as evidence in trials against amateur rappers, almost all of whom are young men of color, in order to illustrate the specific ways that prosecutors present the music to judges and juries, as well as to highlight the devastating effects it can have on defendants. In the final section, we consider the elements of rap music that leave it vulnerable to judicial abuse, as well as the artistic, racial, and legal ramifications of using this particular genre of music to put people in jail. We conclude with recommendations for further research in this area, pointing out specific areas where scholarship would most effectively expose what it means to put rap on trial.

Acceso al PDF (Download Full Text PDF) en:
https://webfiles.uci.edu/ckubrin/Rap%20on%20Trial_Forthcoming.pdf?uniq=-mizojq

En los procesos penales en los Estados Unidos, se están introduciendo Letras de canciones de rap como prueba de la culpabilidad del acusado. En este ensayo que nos llama la atención a esta inquietante la práctica, lo que llamamos "rap a juicio" y explorar su contexto, describir sus elementos y contornos y considerar su significado más amplio. Primero ofrecemos contexto histórico, demostrando que aunque el uso generalizado de Letras de rap en los juicios penales puede ser un fenómeno relativamente reciente, que residan dentro de una larga tradición de antagonismo entre el sistema legal y la cultura hip hop, que se remonta a las primeras raíces del hip hop. Luego ofrecemos ejemplos de casos recientes en que rap music se ha utilizado como evidencia en juicios contra raperos aficionados, casi todos ellos jóvenes de color, con el fin de ilustrar las formas específicas en que los fiscales presentan la música a los jueces y los jurados, así como poner de relieve los efectos devastadores que puede tener sobre los acusados. En la sección final, consideramos que los elementos de la música rap que lo dejan vulnerables a abusos judiciales, así como las ramificaciones artísticas, raciales y legales del uso de este particular género de música para enviar gente a la cárcel. Concluimos con recomendaciones para la investigación adicional en esta área, señalando las áreas académicas específicas donde se podría exponer más eficazmente lo que significa poner rap en juicio.

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